Projectontwikkeling

Schil met Pit ontwerpt logo voor Dorestad museum

March 29, 2020

Dat Schil met Pit het Dorestad museum een warm hart toedraagt blijkt ook uit het feit dat ze een ontwerp voor een logo voor het museum heeft ingediend bij de wedstrijdcommissie, uitgeschreven door het bestuur van het museum en gepubliceerd in ’t Groentje van 4 maart 2020.

De keuze van de selectiecommissie het museum is niet gevallen op het ingediende ontwerp, zie onderstaand het commentaar:

“Het bestuur van Museum Dorestad wil jullie hartelijk danken voor de creativiteit die jullie aan Museum Dorestad ter beschikking hebt gesteld. Helaas is jullie ontwerp (net) niet door de selectie gekomen. Het ontwerp had de associatie met water, schepen en Dorestad en er zat dynamiek in. (Het zal een hele schrale troost zijn maar jullie ontwerp is pas in de laatste beoordelingsronde afgevallen).Graag hadden we iedereen beloond voor zijn of haar inzet. Helaas is het museum een vrijwilligersorganisatie met een krap budget en kan dat niet.Een aantal ontwerpen is door naar de volgende ronde waarin een selectiecommissie bestaande uit mensen van het museum, de gemeente, de VVV/Stadspromotie en de tentoonstellingsbouwer zich over de overgebleven inzendingen zal buigen.

Schil met Pit wenst de commissie veel succes bij het maken van een keuze uit de vele inzendingen.

Schil met Pit blijft strijden voor de vestiging van het museum in het voormalig E&E Gasthuis aan de Oeverstraat in plaats van de vestiging op de bovenverdiepingen van het voormalige stadhuis aan de Markt. Het E&E Gasthuis heeft een meer museale uitstraling, biedt meer ruimte en meer mogelijkheden voor een multifunctioneel gebruik.